Mitt i veckan

Vart tar veckorna vägen? Det går för fort, jag måste ju hinna med och andas också!

Tanken var att jag skulle gå på ett cirkelfyspass i går, men jag struntade i det och gick ett varv runt Sidsjön istället.
Jag gillar cirkelfysen och tycker att det är bra träning då man liksom lurar sig själv att ge järnet under hela passet, men nu har dem haft samma musik i snart ett år och jag är så himla trött på den, dem borde väl kunna byta ut den var varannan månad eller nått? Jag menar det är ju inga speciella steg som man skall göra i takt med musiken direkt så why not? Ledarna borde ju också bli trött på musiken.

Musik är viktigt när man tränar, är det en bra låt så kan man ge det där lilla extra!
Och jag som i vanliga fall är ganska ljudkänslig blir tvärtemot när det skall tränas, då skall det spelas HÖGT! Hemma vill jag ha lugn och ro, det skall helst bara låta från ett rum om det skall vara något.
Robert däremot vill ha radion på i köket, tv:n skall vara igång och gärna ha en färdig spotify spellista på datorn som rullar på i bakgrunden.
Detta blir kaos i mitt huvud och jag kan få panik, och måste stänga av allt på en gång och efter det kan man njuta av lugnet, en vanlig kommentar från Robert i det ögonblicket kan låta: Men gumman varför gillar du inte musik?! eller hur har du blivit så ljudkänslig?! Jag antar att det har att göra med ålderns rätt!

Som sagt, runt Sidsjön traskade vi på igår och det var mysigt.
Solen sken sådär kvällsfint och många sundsvallsbor var där, vi mötte exempelvis på min bror och hans flickvän Kicki.
Jag älskar änder, alltså nu tänker jag inte på rumpor utan fåglarna!
Dem är så söta, inte som andra fåglar usch jag gillar egentligen inte fåglar... dem är lite otäcka speciellt höns! Dem är hemska.
Jag tjatar alltid på att få gå ner och mata ankorna, det har jag gjort sedan jag var liten och det kommer jag att fortsätta med!



Bilden är lånad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0