döfisk i gråsörja

Denna helg var var i Krångede där Robert´s pappa har sommarstuga/hus, det var trevligt.
Vi hann inte med så mycket mer än att promenera och äta god mat men jag menar det är ju sommar!

Självfallet så glömde jag min rengöringskräm och ansiktskräm hemma över helgen så nu är hela ansiktet fullt av vackra små röda skapelser. Som jag har saknat er!
Det är konstigt egentligen, när jag var yngre så hade jag nästan aldrig några finnar men nu vid 23 års ålder då jäklar ska dem invadera. What can I say? Just my luck.

Provade på mormors Rödspätta i ugnen igår, en sorglig historia egentligen då fisken egentligen skall "simma" omkring i en härlig fluffig vit sås med dillstänk. Det låter väl gott? Men lyssna på min lyckade kombination döfisk i gråsörja! Något ni skulle beställa?

Smaken var helt okej men ett ordspråk som har etsat sig fast i mitt huvud som min gamla mattant tutade i mig: Maten skall vara en fröjd både för ögat och gommen! Hon hade en poäng där inser jag nu.



Kommentarer
Postat av: Modern

Jag säger bara en sak.... GRÄDDE ;)

2010-07-19 @ 16:16:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0