Matminnen från förr

Ännu en dag med plugg, och det känns verkligen inte som att man går framåt...
Men nog om det, om en vecka har jag glömt att jag hade en sådan oro inför denna tenta förhoppningsvis.

Appropå matminnen, jag köpte långfil häromdagen.
Jag kommer såväl ihåg när min mamma blandade långfil med lite socker åt mig i en liten grå kopp. Det var alltid i samma kopp. Det var så mysigt.
Något som pappa brukade göra åt mig var att mosa en banan på en tallrik med gaffeln, det var så gott.
(För att inte tala om hans skogsmackor) Ni vet sådana mackor som legat och guppat runt i en ryggsäck hela dagen så att pålägget liksom gojsat in sig i mackan? mmm, tror dock att jag skulle skippa den idag men det är en annan femma.

Vilka flaschbacks man kan få genom sina sinnen, minnen som man egentligen borde ha glömt eftersom man var så liten, men rätt var det är så dyker dem upp.


Puss


Kommentarer
Postat av: modern

Mmmm, det var små grå kaffekoppar :) Och skogsmackorna "slogs" du o Fredric om :)

2010-02-04 @ 09:22:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0