Första Advent

Julen närmar sig, och jag längtar! Dagen började med en ridtur i skogen med "Vita Springaren" även kallad Grey lad, som faktiskt inte alls springer särskilt ofta men ändå. Han var duktig som vanligt, förstod dock inte varför matte ville leka "Western" men å andra sidan kan det ju vara kul med lite variation. Jag passade förresten på att slå två flugor i en smäll, jag red och Robert städade bilen hos pappa, en bra fördelning enligt min mening iallafall. Vi var även ner på stan en sväng för att titta på Julskyltningen, Vi brukar vanligtvis vara på den som anordnas i Matfors men dem har tyvärr lagt ned. Stadens Julskyltning var sådär, men jag vill tipsa om Julmarknaden som är på Norra Berget nästa helg, har aldrig besökt den själv med det sägs vara riktigt bra, så en sväng dit blir det förhoppningsvis. I morgon väntas det pepparkaksbak, har redan gjort iordning degen. Vart en del provsmakning... kommer ihåg när man var liten och förknippade pepparkaksdeg med ont i magen undra varför?! Nu blir det filmkväll, Troja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0